czwartek, 6 listopada 2014

Miasto, które nigdy nie śpi, ale czasem mruży jedno oko

Kilka nowojorskich migawek, trochę nieposkładanych, wybranych na chybił trafił. 
Wróciliśmy cali, bez siekiery w plecach i, mam nadzieję, bez eboli. Czytając amerykańskie gazety i informacje wyświetlane na pasku w dolnej części jednego z neonów na Times Square, można było dojść do wniosku, że Nowy Jork to niebezpieczne miasto! I faktycznie, wędrując po zmroku po Central Parku miałam gęsią skórkę pod kołnierzem ciepłej parki, kiedy zdałam sobie sprawę, że jestem jedyną osobą w okolicy. Czy naprawdę nikt z ośmiu milionów mieszkańców nie wpadł na pomysł, żeby przyjść tu na spacer? Gdzie się nagle podziali ci wszyscy turyści, biegacze, wyprowadzacze psów? Nawet bezdomni zdecydowali się zająć ławki poza granicami parku. Być może Nowy Jork nigdy nie śpi, ale z całą pewnością nocne życie miasta nie toczy się pośród tej enklawy zieleni. 
Rozpakowujemy walizki, a w jednej z nich kartka z informacją, że walizka została przeszukana. Ciekawe, co wzbudziło podejrzenia nowojorskich celników. Może mikroskopijne ślady krwi z rozciętego palca na rączce walizki? A może skamieniałości ze sklepiku z pamiątkami w Muzeum Historii Naturalnej? Jedno jest pewne -  zamek szyfrowy nie stanowił dla przeszukujących żadnej przeszkody.
























15 komentarzy:

  1. wspolczuje zyc w takim miescie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie jest jednak tak najgorzej :) W końcu park jest zamykany na noc, może ludzie po zmroku nie spacerowali, bo bali się, że zostaną zamknięci?

      Usuń
    2. historia z Central Parkiem... to zupełnie niepodobne, w tym Mieście?, w tym Parku? hahaha:), to dopiero jest o czym opowiadac w PL:))

      Usuń
  2. zobaczyć NYC jeszcze raz, taki właśnie, jak pokazałaś na zdjęciach... eh...
    przepiękne!! cudne!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, jeszcze raz i jeszcze kolejny... Mam w głowie całą listę miejsc, do których nie zdążyłam dotrzeć :)

      Usuń
  3. życzę, oby bez eboli ;), a bagaż...hmmm... miło z ich strony, że dali informację, normalnie pewnie swoje robią i nie informują ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dotąd nie mamy żadnych objawów. Nie licząc lekkiego kataru :) Zaraz, zaraz, czy nie tak to się zaczyna? ;)

      Usuń
  4. świetne migawki tego niesamowitego miasta!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Miasto faktycznie ma niesamowity klimat!

      Usuń
  5. Kiedyś nie ciągnęło mnie tam wcale, ale od jakiegoś czasu...bardzo! Twoje niesamowite zdjęcia niestety tylko pogarszają sytuację... ;) Jesteś genialnym fotografem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Zawsze przyjemnie usłyszeć miłe słowa, nawet jeśli są mocno na wyrost :))
      A Nowy Jork trzeba zobaczyć na własne oczy, pooddychać tamtym powietrzem, zdjęcia nie oddają klimatu :)

      Usuń
  6. I tęsknię i boję się takich miejsc...a zdjęcia no cóż..nie zawiodły mnie. Jak zawsze:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Bardzo mi miło :)
      Też się trochę bałam - tak się cieszyłam ną tę podróż, że rozczarowanie wydawało się wręcz nieuchronne. Ale było warto :)) Jeszcze Was zanudzę zdjęciami z NYC ;)

      Usuń
  7. Ależ prosimy zanudzaj nas :) niesamowicie klimatyczne te zdjęcia! To na moście - ach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! W takim razie spieszę zanudzać dalej :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...