piątek, 16 listopada 2012

Nad dachami Paryża

Powoli traciłam nadzieję, że w ogóle uda mi się te paryskie dachy zobaczyć. Zamiast spodziewanych ostrości i przejrzystości - mglistość i dżdżystość.
Paryż spóźniał się na spotkanie i, jak każda wielka gwiazda, kazał na siebie czekać.





Na szczęście niebawem miasto zrzuciło woal deszczu i mgły bezwstydnie ujawniając cały przepych srebrnych kalenic, ozdobnych kopuł i cynkowych mansard. Na nieruchomym morzu wszelkich odcieni srebra i szarości gdzieniegdzie wznosiły się samotne, czerwonawe wyspy drobnych łupkowych dachówek. Z odbijających październikowe światło dachów wystawały krótkie, przywodzące na myśl zardzewiałe rury wydechowe, kominy.
Tam w dole szumiało miasto - po gwiaździstych placach pędziły samochody, na podwórzach hałasowały dzieci, o chodniki stukały obcasy. Pajęczą siecią podziemnych tuneli przemykało metro.
Tylko w górze, ponad dachami - cisza zupełna.














17 komentarzy:

  1. Wspaniale. Zdjecia i slowa!:)
    Udanego weekendu Malgosiu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wprawił mnie w zdumienie fakt, że Paryż wygląda na tych zdjęciach tak sennie. Za to ostatnie zapiera dech w piersiach. Tak jak Twoje słowa.

    OdpowiedzUsuń
  3. niektóre wyglądają jak z obrazów impresjonistów, inne jak z Utrilla. Piękny zestaw

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy ja Ci kiedyś wyznawałam, że uwielbiam Cię czytać? Jeśli nie to wyznaję. UWIELBIAM.
    Oglądać również.
    A dachy Paryża przepiękne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękno i spokój. Cudowne zdjęcia, zwłaszcza pierwsze. Dachy-dachy i dachy-parasolki.

    OdpowiedzUsuń
  6. słowo i obraz - u Ciebie duet doskonały

    OdpowiedzUsuń
  7. na pierwszym wspaniałe kolory! a 5 od końca jest całe Twoje. Gdyby mnie ktoś zapytał o autora tego zdjęcia od razu pomyślałabym o Tobie:) warto było czekać!
    uściski!
    J

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepięknie! Marzy mi się w ten sposób pooglądać Paryż...
    Miłego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj! :) bardzo by mi było miło gdybyś dołączyła do nas na linkowej imprezie, wszystkie blogerki diy, wnętrzarskie, kulinarne itd mogą wrzucać linki do swoich najciekawszych postów dzięki czemu inni odwiedzający będą mogli je obejrzeć. Zapraszam! :)
    www.speckled-fawn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. wspaniały, poetycki opis:)Masz wspaniały dar do pisania, wyjątkowy warsztat:). Jeśli napiszesz książkę, to ją kupię !!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Książka! Już dawno pogodziłam się z tym, że jej nie napiszę :)
    Tak, czy inaczej dziękuję, bardzo dziękuję!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...