wtorek, 16 października 2012

Stara Praga

Niedzielny spacer po Starej Pradze. Zajrzałam do dwóch, czy trzech bram przy Ząbkowskiej - świat tam się zatrzymał. Trzeszczące drewniane schody na klatkach schodowych, olbrzymie połacie czerwonej cegły przezierające spod tynków, w podwórku obowiązkowo trzepak i kapliczka.
Od frontu, w każdej kamienicy galeria, albo kawiarenka. Nawet teatr!

Spacer mocno sentymentalny, jako że przez cztery lata mieszkałam naprzeciwko Konesera. I to najważniejsze cztery, bo pierwsze! Podobno w piaskownicy trzeba było mnie bardzo pilnować, bo niepilnowana od razu zaczynałam się rozbierać. 
Mój dziadek należał do tych Prażan, którzy nawet po papierosy chodzą w garniturze.















































10 komentarzy:

  1. podoba mi się i od frontu, ale zwłaszcza od podwórza, te kapliczki, szachy, jak zawsze wyjdę stąd oczarowana magia Twoich ujęć ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie ma jak partyjka szachów dla treningu umysłowego i fizycznego:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne klimaty, ja z Łodzi - z podobnych okolic;) Pragę znam właściwie tylko z koncertów w Koneserze i Fabryce Trzciny i jak tak pomyślę, to nawet nie pamiętam, kiedy ostatnio tam byłam za dnia... Twoje zdjęcia zachęcają do wyprawy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudne te detale. Praga z pierwszego zdjęcia...troche nie wiem co napisać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś częściej bywałam tam wieczorami - Po drugiej stronie lustra, Łysy pingwin, W oparach absurdu, Skład butelek - ach! Teraz głównie za dnia odwiedzam babcię na Ząbkowskiej :) I do dziś wzdycham na wspomnienie gum - kulek z Bazaru Różyckiego.

    OdpowiedzUsuń
  6. piękne zdjęcia,
    torba rewelacyjna:)

    pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Oczarowaly mnie Twoje zdjecia...
    Za taka Polska tesknie

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałe!
    Jestem pełna podziwu i szacunku dla Dziadka! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piekne zdjecia Malgosiu, ja takie miejsca bardzo lubie ...! siedze sobie tutaj po drugiej stronie i z przyjemnoscia ogladam, ogladam i jeszcze raz ogladam ... :-) M

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...