poniedziałek, 24 września 2012

Szpitalna

Coraz częściej myślę o tym, jakby to było fajnie zamieszkać w starej kamienicy. Nie bacząc na brak windy, miejsc do parkowania i ponurą obecność piecyka gazowego w łazience. Za to codziennie przechodzić przez zabytkową bramę, dotykać ozdobnie giętej poręczy i wdychać powietrze, w którym czuć powiew historii (często jednak na klatce schodowej dominują zapachy znacznie bardziej przyziemne). Patrząc na ślady po kulach, cieszyć się, że jednak nie wszystko zostało zniszczone.
Na zdjęciach kamienica przy ul. Szpitalnej 8, ta w której mieści się pijalnia czekolady Wedla. I przyległa do niej Szpitalna 8a z miejscem bardzo przyjaznym dzieciom. Miejscem, w którym jest drewniana kolejka z mnóstwem wagoników i sklep spożywczy, a może nawet wielobranżowy! Z prawdziwą wagą i odważnikami!
Blok czekoladowy można tu zjeść albo chałkę z dżemem. I sok wypić przy ogromnym stole, przy którym wspólnie siedzą wszyscy goście. Z tyłu za tym stołem, wielkie loftowe okno. A za oknem jarzębina.





































15 komentarzy:

  1. zawsze chciałam mieszkać w starej kamienicy. z tych samych powodów, co Ty. wyleczyły mnie ich ceny oraz często brak domofonów, co odbija się na wizerunku klatki. we Wrocławiu jest taka jedna, do której często zaglądam. nie wiem, kto tam mieszka, nigdy nie widziałam tam nikogo...
    zdjęcie trójcy uroczo zawadiackie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. CUDOWNA ! ! ! Potwierdzam, fajnie jest mieszkać w starej kamienicy, choć moja nie tak piękna, ale swoje 200 lat i kołatkę w drzwiach ma ;), a teraz ach, zachoruję na Twoją kamienicę w pierwszej fotki przez tą barierkę i wszystkie detale....zdjęcia jak zawsze czarowne ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. takie stare kamienice sa magiczne...

    OdpowiedzUsuń
  4. tydzień jeden mieszkałam w wiedeńskiej starej kamienicy, w mieszkaniu zrobionym z dwóch mniejszych, wysokość sufitów z oryginalnymi zdobieniami niebotyczna, okna wielkie, a pani domu jeno 1,50 w kapeluszu :))-- nie pytałam jak je myje ;)) samo mieszkanie z zachowanymi na ścianach fragmentami starych zdobień zabezpieczonych ramami z szybą, powierzchnia ok 300 m , codziennie zastanawiałam się gdzie jest kibelek ;)) bo były 2 plus 2 łazienki, ale klimat nie z tej ziemi, ten zapach kamienicy, te poręcze, brama, zdobienia - jedyne w swoim rodzaju :)) więc wiem o czym piszesz - dobrze że nasi przyjaciele mieszkają w dzielnicy gdzie mogliśmy bez problemu zaparkować na dłużej, bo jak wiadomo, Wiedeń ma te swoje bezirki gdzie można parkować i gdzie tacy przybysze jak my nie mogą ;)), dobrze też że jest kolka takich super kamienic z Warszawie :))
    Piękne zdjęcia, a dzieciątka to masz jak malowane :))
    uściski!

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja swoją ulubioną to mam przy Chocimskiej! Wpadam czasem w odwiedziny do Kogoś Bliskiego i gładzę tę poręcz, co to dłonią wielkiego Witolda gładzona też była ;)
    Tam bym mogła mieszkać. Na Szpitalnej w życiu!
    Hm, czy to o tej przepięknej Dziewczynie ostatnio mówiłaś? :)


    OdpowiedzUsuń
  6. Ale miejsce - jak zaczarowane - jaki klimat:)Świetne małe koszyczki z warzywkami.
    No i fotki dzieciaków - cudo!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. byłam tam niedawno, wyszłam z krzesłem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja omal nie wyszłam z tym wielkim stołem, ale chyba nie był na sprzedaż :)

      Usuń
  8. Dziękuję za wszystkie miłe komentarze!
    Maggie, tak, to ta dziewczyna :) Zdrowia dla M. i szkoda, że dzisiejsze spotkanie nam nie wyszło!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale piękna ta kamienica. Kamienice mają swój urok. Ja swojej nie zamieniłabym na razie na żaden blok;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jaki zalotny kawaler z tego Twojego starszego syna :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piekna kamienica:) My swoja tez znalezlismy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubie stare kamienice i mam swoje ulubione w Sopocie ktore bardzo mi sie podobaja ..., a miejsce na zdjeciach super ...! bardzo mi sie podoba i wiele rzeczy z przyjemnoscia bym sobie kupila ... :-) M

    OdpowiedzUsuń
  13. Przecudowne... jako dziecko wielkiej płyty podzielam Wasz sentyment do kamienic. Pal licho miejsce do parkowania, mogłabym chodzić pieszo!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...