sobota, 29 września 2012

Przez Telepass do Taorminy - update

Z Syrakuz do Taorminy od początku do końca jedzie się autostradą, ale tylko jej ostatni odcinek jest płatny. Przez pomyłkę wjechałam do bramki z napisem Telepass, przeznaczonej dla kierowców, którzy wykupili abonament i przykleili na przedniej szybie specjalną elektroniczną nalepkę. Ja takiej nie miałam.
Za nami momentalnie ustawił się sznur samochodów, uniemożliwiając wycofanie się. Cóż było robić, przez bramkę przejechałam, ale przez całą dalszą drogę czekałam na ryk syren i policyjne radiowozy zajeżdżające mi drogę. Oczami wyobraźni widziałam już siebie przyciśniętą do maski samochodu i w kajdankach, obserwującą, jak obok H. z pokorą przyjmuje fakt, że właśnie odbierają mu prawo wykonywania zawodu.
Na szczęście nic takiego się nie stało i zawrotną sumę sześćdziesięciu euro centów udało nam się zapłacić przy wyjeździe.
Taormina przywitała nas siecią wąskich, wykutych w skale uliczek ze schodkami. Jedna z nich była tak ciasna, że szersze osoby musiały wybierać któryś z sąsiednich - też zresztą wąskich - korytarzy. Z niejakim zdumieniem odnotowałam fakt, że żadna z tych ulic nie nazywała się Via Garibaldi, ani nawet Via Cavour. Najwyraźniej Taormina to jedyne sycylijskie miasteczko, w którym nie ma się ciągłego wrażenia, że Risorgimento jeszcze trwa i lada chwila zza któregoś winkla wyłonią się ludzie w czerwonych koszulach.
Nad miasteczkiem malowniczo górowała - jak pisał Iwaszkiewicz w Książce o Sycylii - "biała pielucha Etny". Od czasu do czasu przesłaniały ją kupki białych chmurek.

Maggie, ja też nie mogłam przejść koło nich obojętnie! Następnym razem weź koniecznie swoje analogi, urządzimy Sycylijczykom konkurs na najładniejszy balkon!














































Za chwilę schodzę do piwnicy po walizy, jutro jedziemy w Bieszczady, w okolice Ustrzyk Dolnych. 
Nastawiam się na piękną złotą polską jesień!
Do zobaczenia za jakieś dwa tygodnie!


13 komentarzy:

  1. Obok Ustrzyk Dolnych jest Olszanica. Mieszkała tam moja Prababcia - moje najlepsze dziecięce wakacje spędziłam tam właśnie, w domu nad rzeką.
    Odpoczywaj!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj piękną nam wycieczkę zafundowałaś, zdjęcia bajeczne a i wrażenia na pewno też. A co do Ustrzyk Dolnych, to moje okolice. Mieszkam w Sanoku i na pewno będziesz przez Sanok przejeżdżać. Pogoda jak na razie cudowna a liście mmmmmmm..... Proponuję odwiedzić Cisnę, Wetlinę ale Wy już pewnie macie plan wycieczki zorganizowany. Jeżeli macie jakieś pytania to służę. Pozdrawiam i zapraszam w Bieszczady.

    OdpowiedzUsuń
  3. Delie, babcia z domem w polskich górach to moje marzenie :) Drugą chciałabym mieć na Sycylii :)

    Anno, no właśnie nie mamy jeszcze planu, a nasza lista miejsc do odwiedzenia jest na razie bardzo krótka :) Dopisuję zatem Cisnę i Wetlinę, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bieszczady jesienią najpiękniejsze, złotej jesieni Ci życzę, choć te drzewka pomarańczowe czy mandarynkowe powyżej też mają czar ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Taormina bliska memu sercu, mam kilka podobnych ujęć:-)
    Udanego odpoczynku!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jo, dziękuję :) Podobno w górach jeszcze zielono. Zobaczymy :)

    Heidi, chętnie obejrzę :) Choć nie da się zaprzeczyć, że Taormina jest przepiękna, to jednak dominuje tam atmosfera nadmorskiego kurortu z butikami i turystyczną krzątaniną. Bardziej przypadły mi do gustu miasteczka w głębi wyspy. Jednak :)

    OdpowiedzUsuń
  7. lubię Twoje fotografie Małgosiu. Większość z nich widziałabym jako fototapety u siebie;)
    uściski!
    J

    OdpowiedzUsuń
  8. Małgoś, my przejechaliśmy bez takich nalepek kilka razy na narty do Włoch. I po latach kilku się zorientowalismy. Choć teraz już podobno przy wyjeździe albo wjeździe jest to automatycznie jakoś sprawdzane.
    :)))
    Piękne widoki! I te balkoniki... W Chorwacji takie piękne były okna. A w Londynie z kolei takie cudne drzwi i wejścia ;))

    A Bieszczad zazdroszczę. No cóż... Jestem pewna, że to będą cudne wakacje. Bieszczady piękne, piękne... My byliśmy też koło Ustrzyk, tylko musiałabym wrócić do przewodnika żeby sprawdzić czy Ustrzyk Dolnych czy Górnych ;)
    Pięknej pogodny! Słońca! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudne kamienie - och pół walizki bym nimi zapełniła.
    Chłopaki wyglądają w wodzie jakby byli równego wzrostu:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Taormina piękna i dlatego strasznie oblegana przez turystów....a balkony rzeczywiście hipnotyzują i nie można od nich oderwać wzroku....też tam byłam i je podziwiałam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piekne zdjecia, sama chetnie spedzila bym tam urlop:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Rozpływam się! Ja tam chcę:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...