piątek, 29 lipca 2011

Człowiek, który gapił się na kury

Za nami kolejny tydzień na wsi. Przez większość czasu nieulewnie lecz miarowo siąpił deszcz, dlatego na spacery chodziliśmy z rzadka, za to często towarzyszyliśmy pradziadkom w pracach domowych. Na przykład pomagaliśmy w kiszeniu ogórków. Która to pomoc sprowadzała się głównie do wykradania ogórków i kuchennych akcesoriów.
Ale kilka krótkich spacerów jednak było! Pierwszy tradycyjnie do sąsiadów po drugiej stronie szosy, popatrzeć na kury. Bez sprawdzenia, czy u kur wszystko w porządku, pobyt na wsi byłby niepełny.
Były też popołudniowe spacery prowadzącą wśród pól ścieżką za domem.
Ku rozczarowaniu dzieci, zabrakło przesiadywania na placu zabaw z widokiem na kościół i staw. Ale zjeżdżalnia z kanapy też dawała radę.
Ulubionym powiedzonkiem Michasia stało się pytanie: - Masz siłę? - Trochę? Zadawane w każdej sytuacji, np. gdy ktoś zamierzał wziąć go na ręce. Ale także wtedy, gdy ktoś zbyt ociężale podnosił się z fotela.

Po którą część chleba sięgacie po ukrojeniu kromki? Ja po tę właśnie kromkę. Za to Jaś czuje się osobiście urażony gdy ktoś proponuje mu mniejszy z dwóch powstałych w ten sposób kawałków i takie zachowanie uważa za nieśmieszny żart.  Łypie na darczyńcę spode łba trochę z niedowierzaniem, a trochę z przyganą  i błyskawicznie wyciąga rękę po cały duży chleb.  


prababcia w akcji

11 komentarzy:

  1. ogórki wyglądają pysznie! uwielbiamy!
    a czas, widzę, że spędziliście bardzo przyjemnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiszenie ogórków - a proszę jak ładnie zobrazowane :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. rozesmialam ze na glos z powiedzienia 'masz sile?':) piekne zdjecia a ogorki az chce sie schrupac. u nas tez dosc deszczowy tydzien, ale mam nadzieje na troche slonca w weekend. pozdrawiam z szarej Szkocji- Malgosia

    OdpowiedzUsuń
  4. Magdalena, małosolne wyszły pyszne. Zaczęłam je podjadać już następnego dnia :) A na kiszone musimy jeszcze poczekać.

    Dag, :)

    Maggie, ja też liczę na trochę słońca :) A Szkocja jest piękna nawet szara i zamglona :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ cudne te ogórkowe zdjęcia:)
    To z bukietem kopru moje ulubione.
    PS Nowy obiektyw?;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Delie, ostatnie zdjęcia zrobione nowym obiektywem :) Ostatnie zanim się popsuł!

    OdpowiedzUsuń
  7. bukiet z koprem super:)Przy okazji witam sie, bo to chyb mój pierwszy tutaj wpis

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak to popsuł?
    Ta głębia ostrości jest bardzo charakterystyczna:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeju, nie pozostaje mi nic innego jak zjeść ogórka ;) Przepiękna relacja, lubię takie wiejskie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  10. Martu, cieszę się że tu trafiłaś :)

    Delie, przestał działać autofocus. Nagle, bez specjalnego powodu, a dbałam o niego jak o mało który obiektyw. Nie upadł, ani się nie zamoczył, a już po miesiącu trafił do serwisu.

    Kemotko, ja już dziś zjadłam dwa :) Smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystko schodzi na psy:(
    PS Piękne zdjęcie w profilu!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...